Regulamin

Ogólne warunki handlowe

 

Zgodnie z postanowieniami § 273 ust. 1 Kodeksu Handlowego nr. 513/1991 Zb. w obowiązującej i skutecznej wersji (zwanej dalej „Warunkami handlowymi”)

 

I. Postanowienia ogólne

Operatorem sklepu internetowego znajdującego się pod domeną https://vyhliadkoveletytatry.sk/, www.lotywidokowetatry.pl jest

Sprzedający:

Nazwa firmy: Wojciech Józef Serafin – Tatry Aviation

Siedziba: Starý Smokovec 18095, 06201, Vysoké Tatry,

Identyfikator: 56840004

Rejestracja: Rejestr handlowy Sądu Rejonowego Bratysława, I Wydział: Sro, nr wpisu: 139481/B

E-mail: info@vyhliadkoveletytatry.sk, info@lotywidokowetatry.pl

Tel. Nr: +421 948 120 766, +48 606747716

 

(zwany dalej „Sprzedawcą”)

Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia: 31.03.2025

1. Kupującym jest osoba fizyczna lub prawna, która otrzymuje usługi od Sprzedającego za pośrednictwem sklepu internetowego pod adresem www.vyhliadkoveletytatry.sk lub www.lotywidokowetatry.pl (zwanego dalej także „Sklepem internetowym” lub „Portalem”), która wypełniła elektroniczne Zamówienie i przesłała je drogą elektroniczną w celu zamówienia usługi (zwana dalej „Kupującym”).

2. Konsumentem jest osoba fizyczna, która nie zamawia usług oferowanych za pośrednictwem sklepu internetowego w celu ich odsprzedaży innym osobom, albo osoba fizyczna, która zawierając i wykonując umowę sprzedaży nie działa w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej lub wykonywania swojej pracy lub zawodu (zwana dalej „Konsumentem”).

3. W stosunkach handlowych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na podstawie zamówienia złożonego w niniejszym Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 4 Regulaminu stosuje się niniejszy Regulamin, który jest wiążący dla obu stron.

4. Zamówienie elektroniczne (zwane dalej „Zamówieniem”) oznacza elektroniczny formularz znajdujący się na stronie sklepu internetowego przesłany drogą elektroniczną przez Kupującego w celu zamówienia usługi, który m.in. zawiera informacje o Kupującym zgodnie z pkt. 7 Regulaminu.

5. Omawiane usługi to: Lot szybowcem, (zwane dalej „Usługami”).

6. Usługi świadczone są w oparciu o odpowiednie regulacje prawne Republiki Słowackiej, która jest upoważniona do stosowania odpowiednich przepisów zgodnie z przepisami prawa Republiki Słowackiej (w szczególności ustawą nr Ustawa nr 143/1998 Coll. o lotnictwie cywilnym (ustawa lotnicza) oraz o zmianach i uzupełnieniach niektórych ustaw (zwani dalej „Innymi Dostawcami”).

II. Zamówienie

7. Warunkiem ważności elektronicznego Zamówienia jest wypełnienie formularza danymi tj. dokładne i kompletne podanie wymaganych danych osobowych, tj. imienia, nazwiska, firmy (opcjonalnie), numeru telefonu i adresu e-mail. Jeżeli Zamówienie nie zawiera danych, o których mowa w zdaniu poprzednim, uważa się je za niekompletne lub nieokreślone.

8. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia lub jego części w przypadku:

• Braku możliwości wiążącego potwierdzenia zamówienia (np. brak możliwości przesłania odpowiedzi (akceptacji) na adres e-mail podany przez Kupującego w Zamówieniu; lub

• Kupujący nie odpowiada na ewentualne wezwanie Sprzedającego; lub

• Zamówienie jest niekompletne lub nieokreślone; lub

• nie było możliwości potwierdzenia Zamówienia; lub

• jeżeli Kupujący nie zapłacił Sprzedającemu całkowitej ceny za zamówioną Usługę, łącznie z ewentualną przesyłką pocztową; lub

• Sprzedawca nie może świadczyć Usługi zamówionej przez Kupującego.

9. Kupujący finalizuje zamówienie poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku. Kupujący przed kliknięciem odpowiedniego przycisku ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem i potwierdzić to zapoznanie się poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku.

10. Wysłanie Zamówienia do Kupującego uważa się za wiążące.

11. Niezwłocznie po otrzymaniu płatności Sprzedawca prześle Kupującemu wiadomość e-mail z potwierdzeniem otrzymania zamówienia wraz z voucherem zawierającym voucher na zakupioną przez Kupującego Usługę (zwany dalej także „Voucherem” lub „Talonem”). Voucher może zostać przesłany Kupującemu również za pobraniem, jeśli tak zostanie wybrane. Z chwilą doręczenia wiadomości e-mail Sprzedającego na adres e-mail Kupującego, że Sprzedający otrzymał Zamówienie, Zamówienie uważa się za przyjęte, co skutkuje zawarciem umowy sprzedaży zawartej na odległość pomiędzy Sprzedającym a Kupującym.

12. Anulowanie Zamówień:

• Jeżeli Kupujący nie odstąpi od umowy w ustawowym terminie, Sprzedający ma prawo żądać od Kupującego opłaty za anulowanie („Rezygnacja”).

• Po upływie 14 dnia od złożenia Zamówienia, do 30 dnia, w przypadku jego anulowania przez Kupującego, Sprzedający ma prawo żądać zwrotu kosztów w wysokości 20% ceny konkretnego Zamówienia.

• Po upływie 30 dnia od złożenia Zamówienia, w przypadku anulowania Zamówienia przez Kupującego, Sprzedający ma prawo żądać zwrotu w wysokości 50% ceny konkretnego Zamówienia.

• Anulowanie zamówienia możliwe jest wyłącznie w dni robocze, drogą elektroniczną na adres: info@vyhliadkoveletytatry.sk lub info@lotywidokowetatry.pl,przy czym w temacie wiadomości należy podać ANULOWANIE ZAMÓWIENIA.

• Po upływie terminu ważności kuponu nie można anulować, patrz pkt 53 niniejszego Regulaminu.

Twoje zadowolenie z zakupu ustalamy poprzez ankiety e-mailowe w ramach programu Zweryfikowane przez klientów, w który zaangażowany jest nasz e-sklep. Wysyłamy je do Ciebie za każdym razem, gdy dokonujesz u nas zakupu, chyba że jest to zgodne z § § 62 Ustawy NIE. 351/2011 Zb. o komunikacji elektronicznej, z późniejszymi zmianami, nie będą Państwo odmawiać przesyłania poczty elektronicznej w celach marketingu bezpośredniego. Przetwarzamy dane osobowe w celu przesyłania ankiet w ramach programu Weryfikowani przez klientów w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, który polega na sprawdzeniu Twojego zadowolenia z dokonanych u nas zakupów. W celu przesyłania ankiet, oceny Państwa opinii i analizy naszej pozycji na rynku korzystamy z pośrednika przetwarzania, jakim jest operator portalu Heureka.sk, któremu możemy w tym celu przekazywać informacje o zakupionym towarze oraz Państwa adres e-mail. Wysyłając ankiety e-mailem, Twoje dane osobowe nie są przekazywane podmiotom trzecim dla ich własnych celów. W każdej chwili możesz sprzeciwić się przesyłaniu ankiet e-mailem w ramach programu Weryfikowane przez Klientów, odrzucając dalsze ankiety, korzystając z linku znajdującego się w wiadomości e-mail z ankietą. W przypadku wyrażenia sprzeciwu nie będziemy przesyłać dalej ankiety.

III. Cena i przesyłka

13. Ceny Usług podane są na stronie Sklepu Internetowego.

14. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany cen Usług i opłat pocztowych. Ostateczna cena dla Kupującego oraz koszt przesyłki wskazana jest w potwierdzeniu Zamówienia.

15. Sprzedawca może udzielać rabatów na oferowane Usługi, które będą podane na stronie Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

16. Koszt przesyłki pocztowej wynosi:

• 6,00 €, jeśli Kupon jest dostarczany na terenie Republiki Słowackiej.

• 6,00 €, jeśli Kupon jest dostarczany na terenie Europy.

• 15,00 € w przypadku dostarczenia Vouchera do innych (trzecich) krajów, tj. J. poza Republiką Słowacką i krajami europejskimi.

17. Do zakupionej przez Kupującego od Sprzedającego Usługi zostaje dołączona faktura. Kupujący wyraża zgodę na to, aby alternatywnie Sprzedający miał prawo przesłać Kupującemu fakturę w formie elektronicznej na jego adres e-mail.

IV. Opcje płatności za Usługi

18. Możliwość zapłaty za usługi lub system płatności jest podłączony do bramki płatniczej firmy Tpay, która zapewnia bezpieczną technologię akceptacji kart i przelewów bankowych online. Wszystkie dane dotyczące kart płatniczych i haseł do bankowości elektronicznej wprowadzasz za pomocą bezpiecznego i zaufanego kanału Tpay

19. Sprzedawca przyjmuje płatność za Usługi za pośrednictwem bramki płatniczej:

a) Tpay - płatność internetowa dla klientów Tpay.

b) Tpay - płatność online dla klientów Tpay

Możliwa jest płatność poprzez tradycyjny przelew na nasze konto w ČSOB Bank nr SK05 7500 00000040 3481 9522 lub gotówką w dniu wykonania usługi.

20. Karta płatnicza online: VISA, VISA Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro i/lub przelew bankowy za pośrednictwem Apple Pay, Paypal i/lub Google Pay po uzgodnieniu z Kupującym i/lub płatność przy odbiorze za pośrednictwem Poczty Słowackiej.

W przypadku nieuiszczenia całości ceny za zamówioną Usługę, łącznie z kosztami przesyłki, Sprzedający ma prawo wstrzymać lub przerwać świadczenie Usługi na rzecz Kupującego.

V. Warunki dostawy i odbioru Vouchera

21. Sprzedawca wysyła Kupon Kupującemu dopiero po pomyślnej zapłacie ceny zakupu zgodnie z art. IV.

22. Voucher wysyłany jest do Kupującego drogą elektroniczną na adres podany przez niego w Zamówieniu lub na podany przez niego adres zamieszkania/siedziby Kupującego lub na inny adres wskazany przez Kupującego w Zamówieniu.

23. Voucher Sprzedawca dostarcza bez ograniczeń terytorialnych.

24. Kupujący zobowiązany jest przyjąć voucher przesłany przez Sprzedawcę.

25. W przypadku braku możliwości wysyłki zamówionego Vouchera, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym Kupującego.

VI. Zastosowanie Kuponu

26. Aby skorzystać z Usługi, którą Kupujący zakupił w Sklepie Internetowym, konieczne jest skorzystanie z Vouchera, który Kupujący otrzymał w formie elektronicznej lub papierowej.

27. Voucher zawiera następujące informacje: a) opis zamówionej przez Kupującego Usługi, b) okres ważności Vouchera-9 miesięcy od daty zakupu, c) kod Vouchera, d) hasło do Vouchera.

28. Voucher może zostać wykorzystany tylko raz, chyba że w Voucherze wskazano inaczej. Talon

podlega przeniesieniu na osobę trzecią.

29. Okres ważności Vouchera jest ograniczony i Voucher można wykorzystać najpóźniej ostatniego dnia tego okresu. W przypadku, gdy wykorzystanie Vouchera jest uzależnione od spełnienia szczególnego warunku, np.: osiągnięcia wieku (18+) lub spełnienia kwalifikacji zawodowych (posiadanie dokumentu), Sprzedawca ma obowiązek poinformować o tym Kupującego przed złożeniem Zamówienia.

30. W celu wykorzystania Vouchera konieczna jest rezerwacja terminu u Sprzedawcy lub u innego usługodawcy. Rezerwację terminu lub zmianę zarezerwowanego terminu należy zgłosić Sprzedawcy lub Innemu usługodawcy najpóźniej na 7 dni przed wykonaniem Usługi.

31. Sprzedający ma prawo w przypadku złych warunków atmosferycznych (silny wiatr, mgła, niska podstawa chmur, opady atmosferyczne) lub innych obiektywnych faktów (ograniczenia przestrzeni powietrznej wprowadzone przez jej właściciela, złe samopoczucie pilota, awaria techniczna sprzętu) mogących spowodować uszczerbek na zdrowiu lub mieniu, odwołać zarezerwowany termin i wyznaczyć nowy termin w drodze porozumienia.

32. W przypadku rezygnacji z terminu ze względu na niesprzyjające warunki atmosferyczne, dla ustalenia terminu zastępczego warunkiem koniecznym jest zachowanie ważności vouchera. Jeżeli w terminie podanej daty wymiany voucher nie będzie ważny, Klient musi najpierw przedłużyć ważność vouchera zgodnie z aktualnie obowiązującymi warunkami odnowienia/przedłużenia ważności vouchera, aby móc wykorzystać voucher w terminie wymiany.

33. Sprzedawca może odrzucić Voucher w przypadku, gdy: a) został złożony po terminie ważności, b) był już jednokrotnie wykorzystany, c) był nieważny w związku z odstąpieniem od Zamówienia, d) świadczenie Usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa.

VII. Reklamacja

34. Sprzedawca odpowiada za to, aby Voucher zawierał wszystkie dane podane w Sklepie Internetowym oraz aby Kupujący otrzymał wymaganą ilość zamówionych Voucherów.

35. W przypadku stwierdzenia przez Kupującego wady w momencie odbioru Vouchera, obowiązany jest on:

• zgłosić indywidualne wady Vouchera Sprzedającemu w ciągu 2 dni roboczych od daty otrzymania Vouchera, telefonicznie pod numerem: +421 948 120 766 lub +48 606747716 pocztą elektroniczną na adres e-mail info@vyhliadkoveletytatry.sk lub info@lotywidokowetatry.pl lub pod adresem Vysoké Tatry, 06201, Starý Smokovec 18095, Republika Słowacka,

• każdy przypadek reklamacji będzie rozpatrywany odrębnie przez Sprzedawcę

36. Sprzedawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, lub nie później niż w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamowanego Vouchera.

37. W przypadku, gdy Kupujący chce złożyć reklamację dotyczącą świadczonej Usługi, konieczne jest zgłoszenie takiej reklamacji Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail nfo@vyhliadkoveletytatry.sk lun info@lotywidokowetatry.pl

/ Lub telefonicznie pod numerem +421 948 120 766 lub +48 606747716 lub listem poleconym na adres Sprzedawcy, 06201 Vysoké Tatry, Starý Smokovec 18095, Republika Słowacka. Kupujący może także w formie pisemnej zaproponować sposób załatwienia reklamacji.

38. Sprzedawca zobowiązany jest postępować przy rozpatrywaniu reklamacji zgodnie z ustawą nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów i ustawa 40/1964 Dz. Kodeksu Cywilnego i rozpatrzyć reklamację najpóźniej w terminie 30 dni.

VIII. Zwrot Vouchera / Odstąpienie od umowy

39. Kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna bez podania przyczyny w ciągu czternastu dni (14) od daty otrzymania Vouchera.

40. Do momentu otrzymania Vouchera stosuje się postanowienia § 7 ust. 4 ustawy nr. 102/2014 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów prawa ze zmianami.

41. Wraz z odstąpieniem Kupującego od umowy kupna, umowa ulega rozwiązaniu od początku. W takim przypadku Sprzedawca:

• zwrócić Kupującemu, nie później niż w terminie 15 dni od dnia odstąpienia od umowy, zapłaconą przez Kupującego cenę za Voucher, w tym koszty poniesione przez Kupującego w związku z zamówieniem Vouchera, przelewem na rachunek bankowy Kupującego zgłoszony zgodnie paragrafem dotyczącym płatności

• Koszty zwrotu Vouchera ponosi Kupujący.

42. Jeżeli Kupujący zdecyduje się na odstąpienie od umowy kupna zgodnie z pkt. 39, Kupujący kontaktuje się ze Sprzedającym, ze wskazaniem kodu Vouchera, imienia i nazwiska, lub nazwa firmy, adres zamieszkania/siedziba Kupującego oraz daty złożenia zamówienia lub przyjęcia Zamówienia.

43. Warunki odstąpienia od umowy kupna zgodnie z pkt. 39 to:

• Z usługi nie można skorzystać, jeżeli Usługa wymieniona na Voucherze została wykonana przez Sprzedawcę, Kupujący oświadcza, że został poinformowany, iż nie przysługuje mu już możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży

44. Jeżeli Kupujący odstąpi od umowy kupna zgodnie z pkt. 39, Kupon odsyłany Sprzedawcy wysyłany jest przez Kupującego na jego własne ryzyko i ponosi on pełny zakres ewentualnych szkód, jakie mogą wyniknąć z Kuponu.

45. Sprzedający nie ma obowiązku akceptować odstąpienia Kupującego od umowy kupna, zwłaszcza w przypadku jakiegokolwiek naruszenia Kuponu, lub używania przez osobę trzecią.

IX. Odstąpienie od umowy w trakcie świadczenia Usług

46. W przypadku, gdy świadczenie Usługi zostało zainicjowane przez Sprzedawcę lub przez innego Usługodawcę, Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy.

47. Kupującemu nie przysługuje prawo do zwrotu ceny zakupu nawet wówczas, gdy z przyczyn subiektywnych Kupującego (np. nudności, strach itp.) nastąpiła przerwa (tj. np. skrócenie lotu) lub całkowite zakończenie świadczenia Usługi, a Sprzedający za tę przerwę nie ponosi odpowiedzialności za zakończenie świadczenia Usługi.

48. Postanowień pkt 40 do 41 nie stosuje się, jeżeli Sprzedający wyraźnie zgodzi się z Kupującym, że mimo subiektywnych przeszkód ze strony Kupującego zwróci cenę zakupu.

X. Przedłużenie okresu ważności Vouchera

49. Sprzedający ma prawo przedłużyć ważność Vouchera, który utracił ważność, jeżeli Kupujący zwróci się o to do Sprzedającego, a następnie Sprzedający wyrazi na to zgodę.

50. W przypadku podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o przedłużeniu ważności Vouchera, a żądanie Kupującego zostało złożone w terminie 12 miesięcy od upływu okresu ważności Vouchera, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty kwoty 19,99 EUR oraz różnicy w tej kwocie, która stanowi cenę pierwotnego Vouchera i nowego Vouchera.

51. W przypadku podjęcia przez Sprzedawcę decyzji o przedłużeniu okresu ważności Vouchera, a żądanie Kupującego zostało złożone po upływie 12 miesięcy od upływu okresu ważności Vouchera, Kupujący zobowiązany jest do zapłaty kwoty 29,99 EUR oraz różnicy w kwocie stanowiącej cenę pierwotnego Vouchera i nowego Vouchera.

XI. Anulowanie/anulowanie Vouchera przez Kupującego

52. Jeżeli kupujący nie skorzystał z przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy zgodnie z niniejszym Regulaminem, kupujący ma prawo anulować/anulować swój Voucher.

53. Anulowanie/anulowanie Vouchera możliwe jest wyłącznie w przypadku, gdy Voucher jest jeszcze ważny, a Usługa nie została wykonana przez Sprzedawcę.

54. W przypadku anulowania/anulacji Vouchera, Kupującemu przysługuje prawo do zwrotu ceny Zamówienia zgodnie z art. II. pkt 12 niniejszego Regulaminu.

XII. Przetwarzanie danych osobowych

55. Sprzedawca przetwarza dane osobowe osób trzecich, w szczególności Kupujących lub osób, które zarejestrowały się lub zalogowały (zwane dalej „Osobami Zarejestrowanymi”) lub aktywowały Voucher za pośrednictwem Portalu (zwane dalej „Aktywacją Vouchera”), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa z zakresu ochrony danych osobowych, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie osób fizycznych w przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, która uchyla dyrektywę 95/46/WE (zwaną dalej „Rozporządzeniem”) oraz ustawę nr 10 z 2013 r. 18.2018 Kol. o ochronie danych osobowych oraz o zmianie niektórych przepisów prawa w obowiązującej i obowiązującej wersji (dalej: „Ustawa o ochronie danych osobowych”).

56. Wysyłając Zamówienie, Aktywując Voucher lub będąc Osobą Zarejestrowaną, Kupujący potwierdza, że podane przez niego dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mail, adresu zamieszkania są dokładne i prawdziwe. Przetwarzanie ww. danych osobowych odbywa się przez Sprzedawcę na podstawie prawnej: przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy, której stronami są Sprzedający i Kupujący lub Osoba Zarejestrowana lub do podjęcia działań przed zawarciem tej umowy na żądanie Kupującego, lub Osoby Rejestrowanej, zgodnie z przepisami art. 6 ust. 1 lit. b) Regulaminu. Sposobem przetwarzania danych osobowych jest ich gromadzenie, przechowywanie, udostępnianie oraz inne sposoby przetwarzania niezbędne do celów wystawienia faktury oraz realizacji praw i obowiązków wynikających odpowiednio z umowy pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym. Osoba zarejestrowana, np. w celu dostarczenia uzgodnionego w Zamówieniu Vouchera, realizacji zakupionej Usługi, w tym późniejszej komunikacji (reklamacja, odstąpienie od umowy itp.) lub w celu przesyłania informacji o Usługach Sprzedającego na adres e-mail Kupującego, lub Osoba zarejestrowana. W celu dokonania płatności elektronicznej zgodnie z niniejszym Regulaminem, w niezbędnym zakresie mogą być przetwarzane także dane karty płatniczej Kupującego. Kupujący, lub Osoba rejestrowana ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane podaniem przez nią błędnych lub nieaktualnych danych osobowych.

57. Sprzedający jest uprawniony do przetwarzania danych osobowych wykraczających poza zakres określony w pkt 56 Regulaminu, a których przetwarzanie jest niezgodne z podstawą prawną podaną w tym samym punkcie Regulaminu, wyłącznie na podstawie uprzedniej zgody wyrażonej przez Kupującego, lub Przez osobę zarejestrowaną dobrowolnie i w z góry określonym celu, zakresie i czasie przetwarzania. Kupujący, lub Osoba zarejestrowana ma prawo w każdej chwili odwołać wyrażoną w ten sposób zgodę w formie pisemnej, a odwołanie jest skuteczne z dniem doręczenia go Sprzedającemu.

58. Sprzedawca zobowiązuje się nie wykorzystywać i nie przekazywać danych osobowych poza zakresem niezbędnym do realizacji praw i wypełnienia obowiązków związanych ze sprzedażą Usług za pośrednictwem sklepu internetowego i zapewnieniem jego funkcjonowania.

59. Dane osobowe przetwarzane są przez podmioty trzecie, tj. przez operatora strony internetowej, na której przechowywany jest Sklep Internetowy, tj. przez firmę Wojciech Józef Serafin-Tatry Aviation, podmiotowi zapewniającemu wykonanie obowiązków Sprzedawcy zgodnie z ustawą nr. 431/2002 Zb. o rachunkowości ze zmianami, Inni dostawcy, z którymi Sprzedający zawarł umowy o przetwarzanie danych osobowych oraz ci Inni dostawcy działają jako pośrednicy w stosunku do Sprzedającego jako operatora, a także podmiotów świadczących usługi kurierskie, a także Slovenská pošte, a.s., w celu dostarczenia Vouchera zgodnie z Zamówieniem.

60. Sprzedawca zobowiązuje się do podjęcia wszelkich kroków prowadzących do zapewnienia możliwie najwyższego poziomu ochrony danych osobowych Kupującego, lub Osoba zarejestrowana przed ich nielegalnym przetwarzaniem.

61. Sprzedawca zgodnie z postanowieniami art. 13 ust. 1 Regulaminu zapewnia Kupującemu następujące informacje dla zarejestrowanej osoby:

• dane identyfikacyjne Sprzedawcy wymienione są w art. I Regulaminu,

• cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych została określona w pkt. 56 Regulaminu,

• wykaz przetwarzanych danych osobowych znajduje się w pkt. 56 Regulaminu,

• dane osobowe przekazywane są podmiotom trzecim wymienionym w pkt. 56 Regulaminu,

• Sprzedawca przechowuje dane osobowe przez czas rejestracji w Sklepie Internetowym, w przeciwnym razie zgodnie ze szczególnymi przepisami prawa,

• Kupującemu, jak również Osobie Zarejestrowanej przysługuje prawo żądania od Sprzedawcy dostępu do swoich danych osobowych, prawo do sprostowania swoich danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych lub prawo do ograniczenia danych osobowych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, a także prawo do przenoszenia danych osobowych,

• Kupujący, jak również Osoba Zarejestrowana, mogą złożyć wniosek do Urzędu Ochrony Danych Osobowych Republiki Słowackiej o wszczęcie postępowania w sprawie ochrony danych osobowych zgodnie z § 100 ustawy o ochronie danych osobowych

62. Informacja o prawach osoby zainteresowanej – Kupującego, lub Osoba zarejestrowana: Osoba udostępniająca dane osobowe (zwana dalej „osobą, której dane dotyczą”) posiada, zgodnie z art. 15 do art. 21 i art. 34 Przepisy prawa w zakresie poniższych punktów Regulaminu.

63. Prawo dostępu do danych osobowych: Osoba, której dane dotyczą, ma prawo uzyskać od Sprzedającego potwierdzenie, czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo uzyskać dostęp do tych danych oraz informacji określonych w pkt. 56 Regulaminu.

64. Prawo do sprostowania danych osobowych: Osoba, której dane dotyczą, ma prawo do niezwłocznego skorygowania przez Sprzedawcę nieprawidłowych danych osobowych jej dotyczących. Z uwzględnieniem celu przetwarzania danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, ma prawo do uzupełnienia niekompletnych danych osobowych.

65. Prawo do usunięcia danych (prawo „do bycia zapomnianym”): Osoba, której dane dotyczą, ma również prawo żądania od Sprzedawcy niezwłocznego usunięcia dotyczących jej danych osobowych, a operator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli spełniony jest którykolwiek z poniższych powodów:

• dane osobowe nie są już niezbędne do celu, w jakim zostały pozyskane lub w inny sposób przetwarzane; Lub

• osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na podstawie której odbywa się przetwarzanie danych osobowych, a nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych; Lub

• osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych i nie ma ważnych powodów do przetwarzania danych osobowych lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych w celu marketingu bezpośredniego; Lub

• dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem; Lub

• przyczyną usunięcia jest wypełnienie obowiązku wynikającego z ustawy o ochronie danych osobowych, specjalnego rozporządzenia lub umowy międzynarodowej, którą związana jest Republika Słowacka; Lub

• dane osobowe zostały pozyskane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego.

66. Prawo do ograniczenia przetwarzania: Osoba, której dane dotyczą, ma prawo zażądać od Sprzedawcy ograniczenia przetwarzania danych osobowych, jeżeli:

• osoba, której dane dotyczą, wniesie sprzeciw wobec prawidłowości danych osobowych, na okres pozwalający Sprzedającemu sprawdzić prawidłowość przetwarzanych danych osobowych; Lub

• przetwarzanie danych osobowych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; Lub

• Sprzedawca nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania danych osobowych, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do dochodzenia roszczenia prawnego; Lub

• osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, do czasu sprawdzenia, czy uzasadnione powody po stronie Sprzedawcy przeważają nad uzasadnionymi powodami osoby, której dane dotyczą.

 

Sprzedawca ma obowiązek poinformować osobę, której przetwarzanie danych osobowych zostanie ograniczone, przed uchyleniem ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

67. Obowiązek powiadomienia w związku z sprostowaniem lub usunięciem danych osobowych albo ograniczeniem ich przetwarzania: Na podstawie przepisów art. 20 Regulaminu, jeżeli osoba zainteresowana sobie tego życzy, Sprzedawca ma obowiązek poinformować osobę zainteresowaną o odbiorcach, którym Sprzedający powiadomił o sprostowaniu danych osobowych, usunięciu danych osobowych lub ograniczeniu przetwarzania danych osobowych.

68. Prawo do przenoszenia danych: Osoba, której dane dotyczą, ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczyła Sprzedającemu, a także ma prawo przesłać te dane osobowe innemu operatorowi.

69. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych: Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jej danych osobowych z przyczyny związanej z jej szczególną sytuacją, realizowanego w oparciu o podstawę prawną, gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Sprzedawcy lub strony trzeciej, w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Sprzedawca nie może kontynuować przetwarzania danych osobowych, jeżeli nie wykaże niezbędnych prawnie uzasadnionych interesów w przetwarzaniu danych osobowych, które przeważają nad prawami lub interesami osoby, której dane dotyczą, lub podstawami do dochodzenia roszczenia prawnego. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim jest ono związane z marketingiem bezpośrednim.

70. Prawo sprzeciwu i zautomatyzowanego podejmowania decyzji: osoba, której dane dotyczą, ma prawo nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu i wywołuje skutki prawne, które jej dotyczą lub w podobny sposób istotnie na nią wpływają.

71. Prawo do zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych: W przypadku naruszenia ochrony danych osobowych mogącego powodować wysokie ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia osobę, której dane dotyczą, o naruszeniu ochrony danych osobowych.

72. Udzielanie informacji osobie zainteresowanej:

• Sprzedawca ma obowiązek udzielić osobie zainteresowanej informacji zgodnie z art. 13, art. 15 do art. 21 i art. 34 Przepisy dotyczące przetwarzania jej danych osobowych. Informacje należy przekazać w formie papierowej lub elektronicznej, zazwyczaj w tej samej formie, w jakiej został złożony wniosek. Na żądanie zainteresowanej osoby Sprzedawca może udzielić informacji także ustnie, jeżeli osoba zainteresowana wykaże swoją tożsamość w inny sposób. Sprzedawca, korzystając z uprawnień wynikających z art. 15 do art. 21 Rozporządzenia jest obowiązany zapewnić współpracę zainteresowanej osobie.

• Sprzedawca ma obowiązek udzielić osobie zainteresowanej informacji zgodnie z pkt. 72 Regulaminu w terminie miesiąca od dnia otrzymania wezwania. Sprzedawca może w uzasadnionych przypadkach ze względu na stopień skomplikowania i liczbę żądań przedłużyć powyższy termin o kolejne dwa miesiące, nawet wielokrotnie. Sprzedawca ma obowiązek poinformować osobę, której to dotyczy, w terminie miesiąca od doręczenia żądania, podając przyczyny przedłużenia terminu.

• Informacje zgodnie z pkt. 72 Regulaminu udzielane są przez Operatora bezpłatnie.

• Jeżeli żądanie osoby zainteresowanej jest oczywiście bezpodstawne lub nieuzasadnione, w szczególności ze względu na swoją powtarzalność, Sprzedawca może żądać rozsądnej opłaty uwzględniającej koszty administracyjne udzielenia informacji lub rozsądnej opłaty uwzględniającej administracyjne koszty powiadomienia lub rozsądnej opłaty uwzględniającej koszty administracyjne wykonania żądanego środka, albo odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

Korzystanie z plików cookie

73. Cookies to małe pliki tekstowe przechowywane w urządzeniu końcowym Kupującego, lub Osoby Zarejestrowanej (dalej: „Urządzenie końcowe”), które Sprzedawca przechowuje w tym urządzeniu i uzyskuje do niego dostęp poprzez funkcjonowanie Portalu. Portal za pośrednictwem plików cookies Portal przechowuje informacje o preferencjach i ustawieniach Kupującego. Zapisywanie plików cookies sprawia, że praca i korzystanie z Portalu staje się sprawniejsze i szybsze.

74. Pliki cookies nie zawierają szkodliwych programów komputerowych, złośliwego oprogramowania ani oprogramowania szpiegującego.

75. Portal wykorzystuje tymczasowe pliki cookies, które przechowywane są w urządzeniu końcowym tylko podczas jednej wizyty na konkretnej stronie internetowej. Pliki te są automatycznie usuwane z Urządzenia końcowego po zamknięciu wybranej przeglądarki internetowej.

76. Portal wykorzystuje także pliki cookies trwałe, które przechowywane są na Urządzeniu końcowym w celu:

• zapamiętywania konkretnych fraz, które zostały wpisane w wyszukiwarkę Portalu,

• zapamiętywania odwiedzonych miejsc Portalu oraz dowiedzenia się, z jakich stron i funkcji użytkownicy korzystają najczęściej,

• zapamiętywania ocen i komentarzy wprowadzanych przez użytkowników w Portalu,

• dostarczanie informacji niezbędnych do analizy i statystyk sieci (które strony odwiedzili, jak długo na nich spędzili, data i liczba poszczególnych odwiedzin Portalu, odstęp czasu korzystania itp.),

• zabezpieczenie i uproszczenie korzystania z ustawień użytkownika.

77. Sprzedawca nie przekazuje osobom trzecim informacji uzyskanych z plików cookies i jednocześnie nie ponosi odpowiedzialności za pliki cookies podmiotów trzecich.

78. Jeżeli Osoba Zarejestrowana nie zaloguje się do Portalu przy użyciu swoich danych logowania, jej dane osobowe nie będą przetwarzane poprzez pliki cookies.

79. Pliki cookies można zablokować za pomocą przeglądarki internetowej, ustawić obsługę tylko niektórych plików cookies lub całkowicie usunąć z Urządzenia końcowego.

80. W przypadku niestosowania plików cookies Kupujący nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Portalu na Urządzeniu końcowym, spowodowane odmową stosowania plików cookies.

XIII. Obowiązujące prawo, jurysdykcja sądu i alternatywne metody rozstrzygania sporów

81. Sprzedający i Kupujący zobowiązują się, że wszelkie spory powstałe na tle łączącego ich stosunku prawnego będą rozstrzygane w drodze wzajemnych, polubownych negocjacji w celu uniknięcia ewentualnych procesów sądowych. Jeżeli Sprzedający i Kupujący nie dojdą do porozumienia w drodze negocjacji pozasądowych, spory rozstrzygną przed właściwym sądem Republiki Słowackiej.

82. Stosunki prawne nieuregulowane wyraźnie w Umowie lub Regulaminie podlegają przepisom aktualnych przepisów prawnych Republiki Słowackiej w ich obowiązującym brzmieniu.

83. Alternatywne metody rozstrzygania sporów:

• Celem niniejszego postanowienia Regulaminu jest poinformowanie Konsumenta o możliwości i warunkach alternatywnego rozstrzygania sporów pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem.

• Alternatywne rozstrzyganie sporów to procedura będąca przedmiotem alternatywnego rozstrzygania sporów, której celem jest osiągnięcie polubownego rozwiązania sporu pomiędzy jego stronami, tj. pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem. Konsument może rozwiązać swój spór ze Sprzedawcą w drodze alternatywnych metod rozstrzygania sporów.

• Zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami prawnymi organem alternatywnego rozstrzygania sporów jest Słowacka Inspekcja Handlowa, do której Konsument może się zwrócić.

• Konsument może dowiedzieć się o warunkach i platformie alternatywnego rozstrzygania sporów pod adresem: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

• Konsument może także złożyć propozycję rozpoczęcia alternatywnego rozstrzygania sporów za pośrednictwem Europejskiej Platformy Alternatywnego Rozstrzygania Sporów RSO zgodnie z art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr. Uchwała nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w Internecie, zmieniająca rozporządzenie (WE) nr 2013/2013. 2006/2004 oraz Dyrektywa 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie rozstrzygania sporów konsumenckich w internecie) (Dz.U. L 165 z 18.6.2013).

• Zgodnie z ww. rozporządzeniem Sprzedawca udostępnia link do możliwości korzystania z europejskiej platformy RSO: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.

XV. Postanowienia końcowe

84. Stosunki handlowe pomiędzy Sprzedającym a Kupującym w całości podlegają reżimowi niniejszych Warunków, porządkowi prawnemu Republiki Słowackiej, w szczególności przepisom ustawy nr 513/1991 Dz. Kodeks Handlowy ze zmianami, nawet jeśli Kupujący jest obywatelem kraju innego niż Republika Słowacka. W przypadku, gdy Konsument jest uczestnikiem stosunku prawnego, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 2007/2013. 372/1990 Zb. o przestępstwach ze zmianami, ustawa nr. 102/2014 Zb. w sprawie ochrony konsumentów przy sprzedaży towarów lub świadczeniu usług na podstawie umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa sprzedawcy oraz o zmianie niektórych przepisów ustawa nr 2007/2013, art. 22.2004 Zb. o handlu elektronicznym oraz o zmianie ustawy nr. 128/2002 Zb. w sprawie kontroli państwa nad rynkiem wewnętrznym w sprawach ochrony konsumentów oraz w sprawie zmiany niektórych ustaw zmienionych ustawą nr. 284/2002 Sb., ustawa nr. 351/2011 Zb. o komunikacji elektronicznej z późn. zm. oraz ustawa nr. 40/1964 Zb. Kodeksu Cywilnego ze zmianami, nawet jeżeli Kupujący jest obywatelem innego kraju niż Republika Słowacka.

85. Jeżeli którekolwiek postanowienie Regulaminu okaże się nieważne, nieskuteczne lub niewykonalne, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy.

86. Organem nadzorczym nad wypełnianiem obowiązków Sprzedawcy jest Słowacka Inspekcja Handlowa zgodnie z Ustawą Słowackiej Rady Narodowej nr 2007/2013. 71/1986 Zb. w Słowackiej Inspekcji Handlowej.

87. Wszelkie dokumenty i inne przesyłki, które Kupujący dostarczy Sprzedającemu, Kupujący zobowiązany jest dostarczyć osobiście lub listem poleconym za pośrednictwem poczty, firmy kurierskiej lub poczty elektronicznej na adres Sprzedającego podany na stronie internetowej Sprzedającego, chyba że w niniejszym Regulaminie określono inaczej.

88. Do umowy kupna zawartej na odległość pomiędzy Sprzedającym a Kupującym stosuje się niniejszy Regulamin Sprzedającego. Warunki handlowe stają się skuteczne i wiążące dla Kupującego lub Osoby Zarejestrowanej z dniem rejestracji Osoby Zarejestrowanej w Portalu Sprzedającego lub w dniu zamówienia Usługi oferowanej przez Sprzedającego.

89. Osoba zarejestrowana, w szczególności Kupujący, dokonując rejestracji na stronie sklepu internetowego Sprzedającego lub wysyłając Zamówienie, potwierdza, że zapoznała się z Regulaminem Sprzedającego, który jest dostępny na stronie internetowej sklepu internetowego Sprzedającego, rozumie niniejszy Regulamin, zgadza się z nim i zobowiązuje się go przestrzegać.

90. Sprzedawca ma prawo w każdym czasie jednostronnie zmienić lub uzupełnić niniejszy Regulamin Sprzedawcy. Zmieniony Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie Sklepu Internetowego.

91. Regulamin został sporządzony przez Sprzedającego i obowiązuje od dnia 1 kwietnia 2025 roku.

 

Organ nadzorczy w obszarze ochrony konsumentów:

Nadzór nad wypełnianiem obowiązków Sprzedawcy sprawuje organ nadzorczy:

Słowacka Inspekcja Handlowa (SOI)

Inspektorat SOI dla regionu Bratysławy

Prievozská 32, 820 07 Bratysława

Departament Nadzoru

Tel. +421 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04

Faks nr. 02/58 27 21 70